A lábléc fontos eleme egy weboldalnak, keretbe foglalja az oldal megjelenését és dizájnját. Miközben az oldal látogatói legörgetnek az oldal aljára, egy jól felépített és megtervezett lábléc, olyan kulcsfontosságú információkat nyújthat számukra, amik az oldalon történő maradásra késztethetik őket. Másrészről pedig, ha az oldala lábléce nincs jól megtervezve, nem átlátható, zavaros, akkor az könnyen elriaszthatja a felhasználókat az oldalon történő további tevékenységtől.
Tehát, milyen is egy jó lábléc?
Egyszerű
Fontos, hogy átlátható és egyszerű legyen a lábléc szerkezete és dizájnja is. Nem akarjuk elriasztani a látogatókat. A célunk az, hogy megtaláljak azt, amit szeretnének. Ezért fontos, hogy a tervezés során gondosan gondoljuk át, hogy milyen elemeket kell megjelenítenünk a láblécben és hogy miért, milyen célból.
Csoportokba rendezettek a tartalmak
Fontos, hogy a különböző területekhez kapcsolódó információkat csoportokba rendezzük, és az egymáshoz szorosan kapcsolódó információk egymáshoz közel legyenek.
Hasznos információkat nyújt a látogatóknak
Minden olyan információt tartalmaz a footer, amire egy látogatónak szüksége lehet céljai elérése érdekében.
Milyen elemek is szerepelnek pontosan egy jó láblécben?
Az, hogy mit érdemes a láblécbe tennie nagymértékben attól függ, hogy milyen típusú vállalkozása van, továbbá, hogy milyen célokat szeretne elérni az oda helyezett elemek segítségével. Viszont van néhány, olyan információ, amit a felhasználók elvárnak, hogy szerepeljen a láblécben.
Hasznos elemek lehetnek a láblécben az alábbiak:
Alapvető elérhetőségi, kapcsolati információk
Az alapvető elérhetőségek megjelenése a láblécben nagyon fontos, hiszen így könnyedén felvehetik a kapcsolatot Önnel vagy vállalkozásával a látogatók, ha kérdéseik vannak. Ebbe a kategóriába tartozik a telefonszám, e-mail cím, cég neve és címe.
Navigációs menük, linkek
A láblécben elhelyezhetjük a különböző termékeink, aloldalaink linkjét is, hogyha az oldal aljára érnek a látogatók, bármikor és könnyedén tudjanak navigálni a honlapon. Ilyen aloldalak lehetnek például: a Kapcsolat és a Rólunk aloldalak. Ezenkívül hasznos lehet megjeleníteni a népszerű és legfrisseb bejegyzéseket is a láblécben, ha az oldalunkon van blog.
Adatkezelési és Adatvédelmi szabályzat
Ez az egyik legfontosabb eleme a láblécnek, hiszen ez az aloldal, vagy dokumentum részletesen leírja, hogy milyen információkat gyűjt az oldal látogatóiról, mire használja azokat és hogyan tárolja.
Általános Felhasználási Szerződés/Feltételek
Az általános felhasználási feltételekben van leírva, hogy a weboldal használatával a látogatók, milyen szabályokat és feltételeket fogadnak el. Meghatározza a felelősségi köröket, amik az oldalon történő tevékenységekre és használatra vonatkoznak.
Közösségi média elérhetőségek
A mai világban már alapelvárás, hogy minden vállalkozás rendelkezzen fiókkal a különböző közösségi platformokon. Ilyenek például: a YouTube, Facebook, Twitter, Instagram. Ezeken a felületeken szorosabb kapcsolatot lehet kiépíteni a látogatókkal.
Cselekvésre felhívó gombok és hírlevélfeliratkozás űrlapok
Fontos, hogy olyan elemeket helyezzünk el a láblécben, amikkel elérhetjük a céljainkat. Például: ha rendelkezik a weboldala hírlevél szolgáltatással, akkor érdemes elhelyezni a láblécben egy hírlevél feliratkozás űrlapot, ha pedig termékeket árul, akkor pedig a népszerű termékekre átvezető linkeket, amikkel vásárlásra ösztönözheti a látogatókat.
Google térkép és nyitvatartási idő
Minden vállalkozás számára fontos, hogy a potenciális vásárlók könnyedén megtalálhassák a vállalkozásnak a fizikai elhelyezkedését és nyitvatartását, ehhez nagyon hasznos egy Google térkép elhelyezése a láblécben. Ha pedig fizikai üzletében végez szolgáltatást vagy eladást, akkor kritikus fontosságú ez az elem a láblécben.
Díjak, tanúsítványok, tagságok
Ha különböző díjakat és tanúsítványokat nyert el a vállalkozása, akkor nagyon hasznos lehet elhelyezni a láblécben őket, ezzel növelve a látogatók bizalmát a vállalkozásban.
Legutóbbi, vagy népszerű bejegyzések listája
Ha oldala rendelkezik bloggal, akkor hasznos lehet a legutóbbi vagy népszerű bejegyzéseket a láblécben elhelyezni, ezzel maradásra késztetni a látogatókat a weblapon.
Webshopok esetén a szállítási és fizetési megoldások leírása
Ha termékeket árul, akkor érdemes elhelyezni a szállítási és fizetési módokra vonatkozó leírásokat a láblécben.
Szerzői jogok megjegyzése
Ez nem más, mint az aktuális év, a szerzői jogi szimbólum és a honlap tulajdonosának a neve. Ezzel a megjegyzéssel tudjuk védeni az oldalunkat a plagizálással és másolással szemben.
Természetesen nem lehetséges az előbb felsorolt információk mindegyikének egy láblécbe való belesűríteni, ezért érdemes csak az Ön céljainak legmegfelelőbb és leghasznosabb elemeket elhelyeznie az oldalának a láblécében.